Cookie beleid Lekvogels

De website van Lekvogels is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Verslag Dag 3 Trainingskamp Marbella Selectie Lekvogels

28 januari 2014 21:45

Zondag 12 januari 2014 – Marbella, Spanje.

09:45 uur. Mijn kamergenoot en ik liggen nog heerlijk op ons bed. “Rolf, hoe laat is het?” vraag ik. Rolf antwoordt: “Mierda, alarma coño!”. De opa’s van reisgezelschap hebben zich verslapen!
We haasten ons naar beneden en de straat op richting de bus. Geen ontbijt, maar ook geen bus! “Puta!”. De bus zou een half uur eerder vertrekken!

Maar wie hebben we daar… d’n Dave en Edje. Ook verslapen. “Dan maar een taxi” zegt Rolf.

Met enig hand en gebaarwerk - om een Spaanse taxichauffeur wijs te maken dat er toch echt een sportcomplex is in Marbella met 2 velden op circa 230 en 410 meter boven de zeespiegel - lukt het ons vieren en de taxichauffeur welgeteld 3 minuten te arriveren bij het sportcomplex Polideportivo Arroyo Primero. Rare gasten die Spanjaarden.

Eenmaal bij het veld aangekomen zien we de boze blikken van onze medespelers en uiteraard van Henk, die vervolgens iedereen er nog eens op wees dat te laat komen niet getolereerd wordt. De boete… €20,-.

Voor sommige geen probleem, want op dat moment komt onze Fred ook weer eens te laat (3de keer , tellen jullie nog mee?).

Er wordt een veld uitgezet waarop de selectiespelers onderling een grote partij spelen. Eindstand: 1-2 voor Blauw. Man of the Match is Roland: 15 foutieve passes, 4 keer gepoort (waarvan 2 keer door de Puss…), 7 keer handsbal en 2 keer gestruikeld over eigen benen.

Rond 11:30 uur zijn we teruggereden naar het hotel en hebben we ons direct omgekleed voor een oer-Hollandse traditie, namelijk de Nieuwjaarsduik! Om 12:00 uur zouden we ons verzamelen bij het strand Playa Del Aro.

Intermezzo: Wist u dat bij een lat van circa 27 cm, na 10 minuten in de Middellandse Zee, nog maar de helft van de lengte overblijft! Vraag het maar aan Guus.

Iedereen behalve, jullie raden het al… Freddy (4e keer) en Roland zijn aanwezig en wanneer oud-quizmaster Guus vanuit zee het startsein geeft, rennen een 30-tal BSE koeien met blauwe Lekvogels mutsen het water in! “Gekker moet het niet worden” denken de inwoners van Marbella, die massaal zijn uitgerukt voor het schitterende weer deze zondag. Onze actie trekt dan ook veels bekijks.

Na onze frisse duik konden we bij Hestia aanschuiven voor ons lunchbuffet. Kort daarna hebben de meesten zich omgekleed en gereed gemaakt voor de Tocht der Tochten. Want volgens Hestia-eigenaar Jos konden we vandaag een mooie wandeling maken over de Paseo Maritimo richting Puerto Banús, één van de belangrijkste jachthavens aan de Middellandse Zee en zeker één waar de duurste en prachtigste jachten liggen.

Nou Jos, je wordt nog bedankt! We hebben 7 kilometer moeten bikkelen en mochten van geluk zijn dat er her en der nog een strandkiosk was waar ze bier verkochten, anders hadden we het niet gered!

Met een graad of 25 in de zon was het heerlijk flaneren over de boulevard, of niet Puss? Onze Puss had nog steeds last van z’n knie na de grove overtreding op een SPV ’81 speler. Maar ook mede de feit dat hij verstoten was door de Sloper sukkelde hij de hele middag achteraan.

3 uur later zijn we eindelijk aangekomen bij Puerto Banús en inderdaad mooie auto’s en luxe jachten. 10 minuten later voor vele alweer het sein om te vertrekken. Cultuurbarbaren!

Toch een enkeling blijft en waagt zich om een terrasje te pikken. Al gauw zitten we met een man of 8 op het terras van Salduba Pub. We drinken een paar halve liters cerveza weg en één iemand een kopje, druppeltje espresso en moeten vervolgens €100,- aftikken. Ach ja, je bent maar één keer in Marbella. Nog even langs de Mac voor 400 McNuggets en hop in de taxi terug naar het hotel.

’s Avonds hebben we voor de laatste keer genoten van het dinerbuffet bij Hestia. Tegen 00:00 uur worden we door Jos en zijn ouders vriendelijk verzocht om weg te gaan want de tent gaat sluiten. Voor de meesten was dit ook gelijk het einde van de avond en zochten hun mandje op. Anderen gingen nog snel een broodje doner halen bij Star Doner Kebab, maar volgden ook snel hun kameraden.

Einde verslag Dag 3 Trainingskamp Marbella Selectie Lekvogels. Verslag Dag 4 volgt zeer binnenkort.

El Capitán Lekvogels 1

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!