Google analytics Toestaan Niet toestaan

Facebook Toestaan Niet toestaan

Verslag Algemene Ledenvergadering 3 oktober 2016

4 oktober 2016 20:15

Maandagavond 3 oktober stroomde de kantine vol met Lekvogels-leden: het was weer tijd voor de Algemene Ledenvergadering! Heb je er niet bij kunnen zijn? Lees dan hier het verslag.

Algemene Ledenvergadering 2016

Het was een drukke bedoeling in de kantine van Lekvogels. Wat een opkomst voor de Algemene Ledenvergadering! Nadat iedereen van een bak koffie en een plak cake was voorzien, nam voorzitter Jan de Jong het woord. Vergadering geopend! Een van de eerste punten van aandacht was het verlengen van de termijnen voor bestuursfuncties. Voorheen kon iemand zich na een periode van 3 jaar in het bestuur herkiesbaar stellen voor nog eens 3 jaar. Er werd voorgesteld om deze termijn met nog eens 3 jaar te kunnen verlengen, tot een totaal van maximum 9 jaar.

Terugblik seizoen 2015-2016
Het seizoen 2015-2016 was een goed seizoen voor Lekvogels met mooie resultaten voor Lekvogels 2 die promoveerde en Lekvogels A1 die het tot de bekerfinale schopte. Verder vonden onder andere de Nederlands Techniek Kampioenschappen voor de jeugd plaats en werd de nieuwe hoofdtrainer Raymond Sponselee aangesteld. Helaas waren er ook minder leuke dingen, zoals het overlijden van Rinus Jacobs en Kees Schep, waarvoor 1 minuut stilte werd gehouden.

Vooruitblik seizoen 2016-2017
Het seizoen 2016-2017 lijkt ook weer een mooi seizoen te worden. Lekvogels 1 draait goed en we hebben een mooi vernieuwd terras. Helaas blijft het werven van vrijwilligers nog steeds een lastige zaak. Zo zijn er geen nieuwe leden voor de activiteitencommissie gevonden, zijn enkele teams nog op zoek naar een trainer/leider en ook voor de bardienst zijn dringend vrijwilligers nodig. Een team van vier personen is momenteel bezig met een vrijwilligersproject, om ervoor te zorgen dat alle plekken opgevuld worden met de juiste mensen.

Het financiële plaatje
Tijd voor het financiële plaatje. Op basis van de uitgaven/inkomsten van afgelopen seizoen en de begroting voor het komende seizoen kan worden geconcludeerd dat Lekvogels een financieel gezonde club is. Het applaus was voor penningmeester Teuni Ouwerkerk die alles netjes op de rit heeft. Decharge werd verleend door Helene de With, die samen met de door ziekte afwezige Dirk Hartman de kascommissie vormde.

Wijzigingen bestuur
Er vindt dit jaar één wijziging plaats in het bestuur. Na 7 jaar actief te zijn geweest in het bestuur, neemt Jaap van Reeuwijk dan nu toch echt afscheid. Jaap is op allerlei gebieden actief geweest voor Lekvogels, van de sponsoring tot materialen en in de rol als vicevoorzitter. Gelukkig blijft Jaap nog wel betrokken binnen Lekvogels, onder andere als voorzitter van de Vrienden van Lekvogels. Natuurlijk werden de nodige dankwoorden uitgesproken door voorzitter Jan de Jong. Jaap, nogmaals hartstikke bedankt voor al je inzet als bestuurslid!

De plek van vicevoorzitter wordt overgenomen door niemand minder dan Frans de Bruyn. Het bestuur voor dit seizoen ziet er dan als volgt uit: Jan de Jong (voorzitter), Frans de Bruyn (vicevoorzitter), Martin Versluis (secretaris), Teuni Ouwerkerk (penningmeester), Erik Chaigneau (Technische Zaken Senioren), Ron Liefhebber (jeugdcommissie), Jan Maatkamp (accommodatie), Wim de Jong (Sponsoring/Materialen) en Joris Bogaard (Activiteitencommissie).

Afsluiting
Aan het einde van de vergadering kwamen de onderwerpen kunstgras en het uitbreiden van het trainingsveld nog aan bod. Lekvogels is hierover in gesprek met de gemeente en andere betrokken partijen, maar er zijn nog geen definitieve besluiten genomen. Tijdens de aansluitende rondvraag kon ieder zijn/haar zegje doen, waarna de vergadering gesloten werd en er nog een gezellig drankje werd genuttigd.

Iedereen bedankt voor zijn/haar komst en op naar weer een mooi seizoen voor Lekvogels!

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!