Google analytics Toestaan Niet toestaan

Facebook Toestaan Niet toestaan

Verslag Algemene Ledenvergadering 7 november

8 november 2022 19:30

Dit seizoen kon de Algemene Ledenvergadering gelukkig weer in oktober plaatsvinden, zoals gebruikelijk. De opkomst is groot in de kantine van Lekvogels. Goed om te zien dat er ook veel jongeren aanwezig zijn en dat het damesteam goed vertegenwoordigd is. Een speciaal welkom is er voor erelid Cor Vlot.

Nadat voorzitter Jan de Jong de vergadering heeft geopend, wordt er een minuut stilte gehouden voor gewaardeerd lid Aart Versluis die afgelopen september is overleden.

Terugblik seizoen 2021/2022

De selectie en JO19 van Lekvogels starten het seizoen met een nieuwe staf, bestaande uit Martijn Verkerk (LV 1), Willem Kooijman (LV 2) en Erik van Mourik (LV O19). De coronamaatregelen worden ondertussen strenger, maar er mag nog gevoetbald worden. In november wordt het Rocus Quint speelplein geopend en niet veel later wordt de competitie dan toch stilgelegd vanwege COVID, om pas in februari weer van start te gaan. In 2022 wordt er een draaimiddag georganiseerd voor de vluchtelingen uit Oekraïne, Lekvogels start een samenwerking met GoFysio en we verwelkomen ons 400e lid. En zoals velen ongetwijfeld nog weten, werd het seizoen afgesloten met een geweldige feestweek voor het inmiddels 77-jarige jubileum van Lekvogels.

03b70b75-a735-4b45-b43b-f563ab5ae0ae_thumb1440.jpg

Een blik op de financiën

Het afgelopen jaar waren er meer kosten dan inkomsten. Dit heeft vooral te maken met hogere materiaalkosten, de jubileumfeestweek en minder inkomsten door evenementen vanwege corona. De kascommissie, bestaande uit Romeo van Zuilen en Sander de Lange, heeft alle cijfers gecontroleerd. Alles ziet er netjes uit volgens de heren, dus het applaus is voor onze penningmeester Teunie Ouwerkerk.

Voor komend jaar is de begroting niet in evenwicht; er worden meer kosten verwacht dan inkomsten. Reden voor de hogere lasten zijn o.a. hogere energiekosten, huur van de velden en kosten van de KNVB, duurdere materialen en de fysiokosten. Dit kunnen we ons als club veroorloven, maar natuurlijk niet jarenlang. Daarom worden de kosten het komende jaar goed in de gaten gehouden.

Vrienden van Lekvogels

Jaap van Reeuwijk geeft een update namens de Vrienden van Lekvogels. De sponsorinkomsten blijven stabiel, wat natuurlijk erg fijn is in deze tijd waarin veel bedrijven het moeilijk hebben. Verder geeft Jaap aan dat er momenteel wordt gekeken naar een nieuwe geluidsinstallatie voor op de velden en het terras, en er wordt applaus gevraagd voor de vrijwilligers die er elke week weer voor zorgen dat onze accommodatie er tiptop uitziet.

Stijgende energiekosten

Ook Lekvogels heeft te maken met stijgende energiekosten. Het energiecontract van de Sportstichting loopt eind dit jaar af, waardoor de kosten flink zullen stijgen. Mark Veenendaal geeft namens de Sportstichting extra uitleg over wat dit betekent voor Lekvogels. Op dit moment is er nog geen zicht op een compensatieregeling vanuit de overheid of gemeente. Mocht de situatie niet veranderen, dan ziet de club zich genoodzaakt om vanaf 1 januari het doordeweeks douchen op de verenging niet meer mogelijk te maken. Verder wordt er naar andere energiebesparende maatregelen gekeken, zoals LED-lampen voor het trainingsveld.

Contributieverhoging

Helaas komen we er niet onderuit. Acht 8 jaar lang is de ledenbijdrage gelijk gebleven, maar nu heeft het bestuur besloten om vanaf 1 januari de contributie voor alle leden te verhogen met € 1,50 per maand.

Nieuwe statuten

In de statuten van een verenging staan de interne regels en afspraken beschreven. Omdat de oude statuten sterk verouderd waren is er een concept voor de nieuwe statuten opgesteld. Er zijn geen bezwaren, dus deze statuten zullen geformaliseerd worden bij de notaris.

Geen wijzigingen in het bestuur

Er vinden geen wijzigingen plaats in bestuur. Volgend jaar zijn aftredend: de voorzitter, penningmeester en bestuurslid activiteiten.

We kunnen concluderen dat we het als club goed voor elkaar hebben, zowel qua commissies en teams als accommodatie. Nu alleen nog wat meer sportieve successen! Al met al kunnen we trots zijn op onze club.

Iedereen bedankt voor zijn of haar komst,

Bestuur Lekvogels

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!